استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

مهم‌ترین اقدام فرهنگستان زبان و ادب تألیف «فرهنگ جامع زبان فارسی» است

  • کد خبر: ۱۸۲۲۹۵
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
  • ۱
مهم‌ترین اقدام فرهنگستان زبان و ادب تألیف «فرهنگ جامع زبان فارسی» است
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر آن است که تألیف «فرهنگ جامع زبان فارسی» مهم‌ترین اقدام نهاد متبوع او طی سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی حداد عادل افزود: تألیف فرهنگ جامع زبان فارسی یکی از طرح‌های بسیار گسترده و زیربنایی برای حفظ زبان فارسی است.

وی ادامه داد: سه جلد فرهنگ جامع زبان فارسی تا کنون منتشر شده و مجلدات بعدی در دست تألیف است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: فرهنگ جامع زبان فارسی که تألیف آن از اواسط دهه هفتاد با حمایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی آغاز شده فرهنگی مفصل است که قرار است در ۳۰ جلد منتشر شود.

آقای حداد عادل تدوین دستور خط زبان فارسی را از دیگر اقدامات مهم فرهنگستان خواند و گفت: این اقدام وحدت و هماهنگیِ رسم‌الخط زبان فارسی را سبب شده و آن را از هجوم سلیقه‌ای نوشتن حفظ کرده‌ است.

وی، با اشاره به اینکه در گروه‌های واژه‌گزینی تا کنون ۶۵هزار معادل تصویب شده است گفت: گروه‌های واژه‌گزینی، نخست، با واژه‌های بیگانه عمومی موجود در زبان فارسی کار خود را آغاز کردند و پس از آن به معادل‌سازی اصطلاحات و واژه‌های بیگانه علمی پرداختند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
0
0
۹۸۴۱۰
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->